fredag 12 september 2008

Tar det kallt

Det har jag bestömt mig för att göra. Som ni vet så bestämde jag mig för att "gå ut hårt" och köra Cambridge på ren kur. Å hur gick det då? Nja, inte riktigt bra, om man nu sammanfattar veckan.
Jag har mer eller mindre kommit underfund med att det är "skitasvårt" att hålla det, när man som jag;
1. har det tokjobbigt med karaktären
2. jobbar ganska långa dagar och nästan endast har middagstiden som umgängestid med resten av familjen
3. Är som mest hungrig på eftermiddagen/kvällen.

Så istället för att fortsätta gå med konstant dåligt samvete för att jag inte lyckas äta bara CB, så har jag tagit beslutet att äta CB 2 ggr. dagligen, dvs. morgonmålet och lunchen på en kombinerad kur. OCH att middagen den ska jag äta med familjen.
Detta har jag praktiserat under veckan (ja, knappt en vecka) -vilket ÄNDÅ resulterat i att ytterligare 2 kg. försvunnit :) Så jag tänkte fortsätta någar veckor på detta sättet. Tror också att jag kommer att orka röra mig lite mera, om jag får lite mer bränsle. Så istället för den sista påsen på dagen så är min strategi att äta middagen sundare, och att motionera mera. Men hur som helst så presenterar jag nu stolt här min nyaste resultatlista:

5/5-08 Invägningsdatum
3/7-08 -3kg
25/7-08 -o,5kg
7/8-08 -0,5kg
29/8-08 -1kg
12/9-08 -2kg
Summa: -7,0kg

Ha nu en riktigt bra helg. Själv tänkte jag starta den med lite Thai/Kinamat till middag. Och förhoppningsvis kan jag pressa in några härliga höstpromenader under lördag och söndag.
Kram på er!

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Faan Mona vad du imponerar på mig.
-7 kg. Jag vill också gå ner !! Om du har dålig karaktär , vad har jag !! ??
Känn i ditt hjärta, Jag finns där ! Jag kommer att följa och stötta dig varje gram du går nu framöver! ( sen att jag är avis , det får du ju aldrig veta )

Kram Vännen

Alla hälsar !!