söndag 7 september 2008

Omstart, och kurr


Ja, jisses...var det inte det man kunde tro. Vadå? Jo, att jag INTE skulle klara av att bestämma ett datum OCH köra från det direkt.
Nä, utan min vana trogen, så var jag ju bara tvungen att bryta redan första kvällen, för att stoppa i mig nåt helt onödigt (men gott) BARA för att jag kom på att vi faktiskt bestämt sedan ett bra tag att vi skulle äta surströmming så fort tillfälle gavs. O som jag har väntat på detta... Och naturligtvis var ju det tvungen att bli just på lördagen. Dvs. dagen efter min först bestämda start.
MEN skam den som ger sig. Jag åt strömming på lördagen och NJÖT av varje tugga, och sedan blev det också en liten bit tårta (även den planerad, då tonårssonen skulle firas några dagar i efterskott...men tyvärr bortglömd att den var planerad, ja tårtan alltså, INTE sonen *hihi*) Men sedan spotta jag i nävarna igen i morse. Och nu har jag faktiskt genomlevt dagen, MED "påsföda" UTAN annan mat. Gissa om jag känner mig duktig!!! MEN hungrig :( Tur att det går över. Vet ju sedan tidigare att bara 3e dagen gått, så rullar det mest bara på sedan. I allafall beträffande att bemästra hungern. Annat är det med suget, och alla dofterna.
Sedan måste jag även berätta att jag, och minsta sonen var ute och promenerade i 1 timme och en kvart. Kändes hur bra som helst att tillryggalagt denna sträckan. Dock kändes det mindre bra i fötterna *ajajaj*. Kanske inte helt smart att ge sig ut på rask långpromenad med nya, "o-in-gådda" träningsdojjor. Så att fötterna svider i kväll, får bli min läxa för dagen. En något dyrköp sådan känns det som, så jag antar att det inte blir dessa skor som sitter på fötterna de närmaste promenaderna...hmmmm... Tänk, jag sa INTE att jag skulle låta bli promenaderna, BARA låta bli skorna. Kanske kommer det att gå vägen den här gången ;)
Tills vi ses o hörs...om jag inte svultit ihjäl... puss-och-kram---cykelram
/Mona

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Sitter och får såå dåligt samvete när jag vt vad jag vräkt i mig i helgen. Ska inte berätta något om det annat att jag vill ge dig en stor applåd för att du så STRONG.
Kramis

Hälsa alla