måndag 11 augusti 2008

Tänk..det är Sol i dag o...


...ja, eller det är i alla fall vad växten här intill heter. Solidago, eller Gullris i folkmun. Hur kommer det nu sig att jag skriver om en växt här på min "viktblogg". Jo, se det är såhär att ett av mina allra största intressen är att "fnula på" ute i naturen, och då går jag gärna omkring med blicken sänkt mot marken. Det på grund av att jag gillar att plocka på mig örter som kan vara användbara under vår lååååånga vinter.
Jamen, vad har då detta att göra med viktminskning? Använder jag örterna för att minska i vikt? Nä, inte direkt, men väl indirekt. Då promenaderna i skog o mark gör den nyttan det gör, när det gäller att hålla igång. Och all den tid som går åt till att knata omkring i naturen, går då inte heller åt till att sitta nånstans och plocka saker i munnen. Finurligt, va?
Så en skogsmulle är jag, och jag formligen ÄLSKAR att va i skogen. Tyvärr, med den baksidan att jag också (iaf. nästan) hatar att vandra omkring på de asfaltbelagda gatorna i mitt närmoråde. Så när det gäller den biten med motion, så är det bara motivation, motivation, och åter motivation som behövs.
Men det resonemanget tar vi en annan gång....
Tills vi ses nästa gång. Puss och kram - cykelram
/Monizz

Inga kommentarer: