fredag 1 augusti 2008

Surt...sa, räven


Nja, inte har jag direkt varit på "hugget" veckan som gått. Tror jag fått någon sorts baksmälla beträffande viktminskningen... Nämen, vågen stod idag stilla. Så det får jag väl anse mig vara nöjd med, eftersom inga större ansträngningar skett under veckans gång. Eller...vad ska jag säga... tankarna är nog på rätt väg känns det som. Då jag vid varje måltid åtminstone tänker på vad jag faktiskt stoppar i mig. Har minskat på vissa beståndsdelar som smörgåsmargarin, när det inte "behövs", fett vid stekning, antalet kakor till kaffet (även om jag inte har världens sug efter kaffebröd annars heller), antalet tillfällen att inhandla och även äta godsaker/sötsaker överhuvudtaget. Likaså försöker jag att öka på antalet tillfällen att äta grönsaker, så även mängden. Svårast är ändå att jag har sååååånt problem att komma ihåg att stoppa i mig mellanmål. Och jag vet sedan tidigare att det gör skillnad för mig OM jag kommer ihåg det. Det sätter tydligen igång min sedan tidigare väldigt tröga förbränning. Brukar skämtsamt säga att: -jag behöver bara titta på en morot extra, så går jag upp några kilon. Hmmm...tankens kraft... eventuellt borde jag börja skämta om något annat, som att jag behöver bara titta på en Bulle extra så...etc. MMMMM, tål att tänkas på. Morötter är ju faktiskt inte så dumt som mellanmål. Annars så kan man ju alltid hoppas på att fettet på kroppen smälter bort i den värme som är =)
Tills vi ses o hörs, kramen från mig!

Inga kommentarer: