fredag 10 oktober 2008

BIG smile

Jodå..jag finns fortfarande kvar här ute i cyberrymden :-) Och javisst, det har hänt lite på vågen. "Först" så slutade jag med CB (varken orken eller lusten infann sig riktigt) och då pekade vågens visaren uppåt. Men så uppmana jag "sista krafterna" IGEN, och tog lite nya tag och då hände det lite igen nedåt på vågen. Så sammanlagt har jag under min frånvaro hunnit pendla flera kg, om man ska titta både uppåt och nedåt...MEN slutreslutatet blev sedan sista uppdateringen av viktresultatet, åtminstone
-0,8kg. Och det känner jag mig riktigt nöjd med, särskilt då jag vet att det faktiskt började peka iväg åt helt fel håll... Men att jag ändå lyckades vända trenden.

JA vad gör jag nudå för att klättra neråt igen... Jo, jag har provat att plocka bort "alla" kolhydraterna. Åtminstone det synliga och påtagliga, såsom pasta, ris, potatis, bröd och övriga mjölprodukter, och även sockret. Jag försöker att inte vara rädd för fett (miljöskadad som man är efter alla turer med diverse tidigare kurer), utan ser det som ett tillskott som faktiskt håller hungern borta OCH behövs både för kroppen och fettförbränningen. Min kost liknar i det fallet kanske mera LCHF, eller Low Carb, än vad den kan sägas vara en ren GI-kost. Några riktigt bra sajter att läsa omkring LCHF, är Dr Annika Dahlqvist blogg: http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
och omkring Low Carb, Maria Tausons hemsida: http://www.markazits.com

Hur som helst känns det hittills som en helt perfekt "diet" för mig, då jag får äta, tugga, och upplever mig vara mätt hela tiden *skönt*. Att jag dessutom slipper att väga och mäta gör ju inte saken sämre precis, utan jag känner mig precis som en "vanlig" människa :-) Ja *fniss*, ni som verkligen känner mig får väl tolka det som ni vill. OCH naturligtvis blir jag ju SUPERGLAD när det blir minus på vågen. För att inte tala om mina knän som formligen jublar när bördan börjar lätta. Men nog om detta. Resultatet ser då ut idag, som följer:

5/5-08 Invägningsdatum
3/7-08 -3kg
25/7-08 -o,5kg
7/8-08 -0,5kg
29/8-08 -1kg
12/9-08 -2kg
10/10-08 -2kg
Summa: -7,8kg

Ja, det var min "månad i den stora frånvaron". Hur har dina månader/veckor/dagar/timmar/sekunder etc. sett ut?
Puss och kram ----cykelram/
Mona

1 kommentar:

Maritasblogg sa...

Hej vännen ! Saknat dig , Jag kan också stolta med kilon men tyvärr blir det inget - tecken och jag har ingen koll på antal. Men jag kämpar också ( fast ibland åt fel håll)

Kram kram // Hälsa alla från osssbkzqss